Programul Asistență Tehnică a lansat primul apel național al perioadei financiare 2021 – 2027
Autoritatea de Management pentru Programul Asistență Tehnică 2021-2027 a lansat miercuri, 19 iulie 2023, apelul de proiecte pentru Prioritatea 1 „Asigurarea funcționării sistemului de coordonare şi control al fondurilor FEDR, FC,FSE+, FTJ şi gestionarea programelor” din cadrul Programului Asistenţă Tehnică 2021-2027.
Prin acest apel se urmărește asigurarea de personal calificat, capabil să gestioneze eficient proiecte complexe, într-un context de guvernare pe mai multe niveluri, pentru instituțiile publice direct implicate în gestionarea și implementarea programelor cofinanțate din fondurile europene.
Solicitanții eligibili pentru finanțare sunt:
- Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene;
- Agențiile pentru dezvoltare regională în calitate de OI pentru PoS;
- Organismul intermediar regional pentru Programe europene capital uman Regiunea București-Ilfov în calitate de OI pentru PoS;
- Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării în calitate de OI pentru POC/PCIDIF/PoS;
- Autoritatea pentru Digitalizarea României în calitate de OI pentru POC/PCIDIF;
- Ministerul Finanțelor Publice pentru Autoritatea de Certificare şi Plată și Direcția Generală de Inspecție Economico – Financiară, în calitate de structură de control pentru activitatea de constatare a neregulilor și de stabilire a creanțelor bugetare/corecțiilor financiare pentru situațiile prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. d) din OUG nr. 66/2011, cu modificările și completările ulterioare;
- Curtea de Conturi a României - Autoritatea de Audit;
- Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de structură care sprijină activitatea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene conform art. 24 din HG nr. 398/2015, cu modificările și completările ulterioare (pentru închiderea perioadă de programare 2014-2020);
- Serviciul Român de Informații, în calitate de structură care sprijină activitatea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene conform art. 24 din HG nr. 398/2015, cu modificările și completările ulterioare (pentru închiderea perioadă de programare 2014-2020).
Alocarea totală pentru apelul de proiecte este 573.236.366 euro.
Activități eligibile:
- asigurarea performanței în coordonarea, gestionarea și controlul fondurilor prin asigurarea motivării personalului;
- sprijin logistic pentru coordonarea, gestionarea și controlul fondurilor.
Proiectele pot fi depuse în MySMIS2021, până la data de 31 decembrie 2023, ora 23:59, fiind un apel cu depunere continuă, necompetitiv.
Potrivit comunicatului oficial, până la finalul lunii iulie va fi lansat și primul dintre apelurile de proiecte corespunzătoare Priorității 2 -„Îmbunătățirea capacității de gestionare și implementare şi asigurarea transparenţei fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ”, prin care se asigură atât nevoile specifice pentru gestionarea Programului Sănătate, Programului Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare și Programului Dezvoltare Durabilă, inclusiv Programului Asistență Tehnică, cât și cele orizontale ale instituțiilor publice, precum și ale beneficiarilor acestora, implicate în managementul programelor finanțate din fonduri europene.
Sursa: MIPE