PNRR: 100 de milioane de euro pentru digitalizarea instituțiilor din domeniul medical

Ministerul Sănătății a lansat joi, 24 august, apel pentru „Digitalizarea instituțiilor cu atribuții în domeniul sanitar aflate în subordinea MS”din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Beneficiarii eligibili:

  • Direcţiile de sănătate publică judeţene (inclusiv cea a municipiului Bucureşti);
  • Serviciile de ambulanţă judeţene (inclusiv Serviciul de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov);
  • Institutul Naţional de Sănătate Publică;
  • Institutul Național de Medicină Sportivă;
  • Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C.T. Nicolau";
  • Agenţia Naţională de Transplant;
  • Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale;
  • Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice;
  • Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale;
  • Institutele de medicina legală;
  • Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog Bucureşti;
  • Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
  • Ministerul Sănătății.

Alocarea totală a prezentului apel este de  100.000.000 euro.

Activități eligibile

Un proiect poate conține următoarele componente:

Componenta 1: Îmbunătățirea/dezvoltarea rețelelor de comunicații și a infrastructurii IT/hardware la nivelul instituției, cu următoarele activități eligibile:

  • Implementarea unor componente noi, actualizarea sau extinderea componentelor hardware existente și ale rețelei de comunicații IT, exemple:
    • Porturi de comunicare externă (Gateways);
    • Routere;
    • Comutatoare (Switches);
    • Hub-uri;
    • Puncte de acces wireless;
    • Firewall-uri;
    • Modem-uri;
    • Conectori între rețele (Bridges);
    • Repetoare;
    • Gateway-uri;
    • Servere de rețea;
    • Cabluri și conectori;
    • Adaptoare de rețea;
    • Proxy-uri;
    • Balansor încărcare rețea (Load Balancers);
    • Hardware VPN;
    • Stocare pentru acces la rețea (Network Access Storage - NAS);
    • Transceiver-uri;
    • Panouri de corecție (Patch panels).
  • Actualizarea sau instalarea software-ului legat de rețelele IT și securitate , exemple:
    • Sisteme de operare în rețea (Network Operating Systems - NOS);
    • Software de management sau monitorizare a rețelei;
    • Sistem de protecție și securitate (Firewall);
    • Rețea privată virtuală (VPN);
    • Sisteme de detectare a intruziunilor (IDS)/Sisteme de prevenire a intruziunilor (IPS);
    • Balansor încărcare rețea Load Balancers);
    • Maparea rețelei și inventarul;
    • Antivirus/Antimalware;
    • Server Web;
    • Server DNS (Domain Name System);
    • Server DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol);
    • Controller de rețea definită de software (Software Defined Networking - SDN);
    • Simulator de rețea;
    • Server proxy;
    • Server FTP;
    • Analizor de protocol de rețea;
    • Software de rețea wireless;
    • Instrumente de automatizare a rețelei;
    • Soluții SD-WAN;
    • Software de comunicații unificate;
    • Amenajare spațiu – cameră / camere servere / infrastructură IT centrală.
  • Actualizarea sau instalarea dispozitivelor hardware IT, exemple:
    • Servere;
    • Dispozitive de stocare a datelor;
    • Stații de lucru/Desktop-uri/Laptop-uri/Tablete pentru uz administrativ;
    • Rack-uri și dulapuri pentru servere;
    • Dispozitive de alimentare neîntreruptibilă (UPS);
    • Imprimante și scanere;
    • Alte periferice pentru computere (tastatură, mouse-uri, altele) pentru uz administartiv;
    • Unități de distribuție a energiei;
    • Sisteme de răcire;
    • Scanere de coduri de bare;
    • Dispozitive biometrice.

Componenta 2: Implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului non-clinic și a interoperabilității, cu următoarele activități eligibile:

  • Implementarea unor sisteme noi, actualizarea sau extinderea modulelor software nonclinice legate de funcționarea instituției:
    • Managementul resurselor umane și interoperabilitate cu alte sisteme digitale similare de la nivel național/administrativ;
    • Managementul lanțului de aprovizionare;
    •  Întreținerea clădirilor și instalațiilor;
    • Managementul documentelor;
    • Managementul serviciilor de securitate;
    • Management de conținut (site web sau similar);
    • Retrodigitalizarea arhivelor.
  • Implementarea unor sisteme noi, actualizarea sau extinderea sistemelor de operare,
    • platformelor, aplicațiilor software de birou
    • Sisteme de operare;
    • Baze de date;
    • Platforme de schimb și integrare de informații;
    • Aplicații software de birou.

Componenta 3: Dezvoltarea de platforme digitale integrate la nivel național pentru sistemul medical, cu următoarele activități eligibile:

  • Platforme digitale pentru managementul resursei umane;
  • Platforme digitale pentru gestionarea fluxurilor financiare;
  • Platforme digitale pentru gestionarea și evidența infrastructurii/dotărilor de la nivelul instituției;
  • Platforme digitale pentru gestionarea/managementul documentelor;
  • Registru digital pentru înregistrarea în evidențe electronice a documentelor;
  • Registre naționale de boală;
  • Platforme digitale pentru gestionarea/managementul din domeniul farmaceutic.

Potrivit ghidului, perioada de depunere este 28.08.2023, ora 10:00 - 13.10.2023, ora 16:00.

Descarcă documentele

Sursa: Ministerul Sănătății