PNRR: 100 de milioane de euro pentru digitalizarea instituțiilor din domeniul medical
Ministerul Sănătății a lansat joi, 24 august, apel pentru „Digitalizarea instituțiilor cu atribuții în domeniul sanitar aflate în subordinea MS”din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.
Beneficiarii eligibili:
- Direcţiile de sănătate publică judeţene (inclusiv cea a municipiului Bucureşti);
- Serviciile de ambulanţă judeţene (inclusiv Serviciul de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov);
- Institutul Naţional de Sănătate Publică;
- Institutul Național de Medicină Sportivă;
- Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C.T. Nicolau";
- Agenţia Naţională de Transplant;
- Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale;
- Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice;
- Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale;
- Institutele de medicina legală;
- Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog Bucureşti;
- Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;
- Ministerul Sănătății.
Alocarea totală a prezentului apel este de 100.000.000 euro.
Activități eligibile
Un proiect poate conține următoarele componente:
Componenta 1: Îmbunătățirea/dezvoltarea rețelelor de comunicații și a infrastructurii IT/hardware la nivelul instituției, cu următoarele activități eligibile:
- Implementarea unor componente noi, actualizarea sau extinderea componentelor hardware existente și ale rețelei de comunicații IT, exemple:
- Porturi de comunicare externă (Gateways);
- Routere;
- Comutatoare (Switches);
- Hub-uri;
- Puncte de acces wireless;
- Firewall-uri;
- Modem-uri;
- Conectori între rețele (Bridges);
- Repetoare;
- Gateway-uri;
- Servere de rețea;
- Cabluri și conectori;
- Adaptoare de rețea;
- Proxy-uri;
- Balansor încărcare rețea (Load Balancers);
- Hardware VPN;
- Stocare pentru acces la rețea (Network Access Storage - NAS);
- Transceiver-uri;
- Panouri de corecție (Patch panels).
- Actualizarea sau instalarea software-ului legat de rețelele IT și securitate , exemple:
- Sisteme de operare în rețea (Network Operating Systems - NOS);
- Software de management sau monitorizare a rețelei;
- Sistem de protecție și securitate (Firewall);
- Rețea privată virtuală (VPN);
- Sisteme de detectare a intruziunilor (IDS)/Sisteme de prevenire a intruziunilor (IPS);
- Balansor încărcare rețea Load Balancers);
- Maparea rețelei și inventarul;
- Antivirus/Antimalware;
- Server Web;
- Server DNS (Domain Name System);
- Server DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol);
- Controller de rețea definită de software (Software Defined Networking - SDN);
- Simulator de rețea;
- Server proxy;
- Server FTP;
- Analizor de protocol de rețea;
- Software de rețea wireless;
- Instrumente de automatizare a rețelei;
- Soluții SD-WAN;
- Software de comunicații unificate;
- Amenajare spațiu – cameră / camere servere / infrastructură IT centrală.
- Actualizarea sau instalarea dispozitivelor hardware IT, exemple:
- Servere;
- Dispozitive de stocare a datelor;
- Stații de lucru/Desktop-uri/Laptop-uri/Tablete pentru uz administrativ;
- Rack-uri și dulapuri pentru servere;
- Dispozitive de alimentare neîntreruptibilă (UPS);
- Imprimante și scanere;
- Alte periferice pentru computere (tastatură, mouse-uri, altele) pentru uz administartiv;
- Unități de distribuție a energiei;
- Sisteme de răcire;
- Scanere de coduri de bare;
- Dispozitive biometrice.
Componenta 2: Implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului non-clinic și a interoperabilității, cu următoarele activități eligibile:
- Implementarea unor sisteme noi, actualizarea sau extinderea modulelor software nonclinice legate de funcționarea instituției:
- Managementul resurselor umane și interoperabilitate cu alte sisteme digitale similare de la nivel național/administrativ;
- Managementul lanțului de aprovizionare;
- Întreținerea clădirilor și instalațiilor;
- Managementul documentelor;
- Managementul serviciilor de securitate;
- Management de conținut (site web sau similar);
- Retrodigitalizarea arhivelor.
- Implementarea unor sisteme noi, actualizarea sau extinderea sistemelor de operare,
- platformelor, aplicațiilor software de birou
- Sisteme de operare;
- Baze de date;
- Platforme de schimb și integrare de informații;
- Aplicații software de birou.
Componenta 3: Dezvoltarea de platforme digitale integrate la nivel național pentru sistemul medical, cu următoarele activități eligibile:
- Platforme digitale pentru managementul resursei umane;
- Platforme digitale pentru gestionarea fluxurilor financiare;
- Platforme digitale pentru gestionarea și evidența infrastructurii/dotărilor de la nivelul instituției;
- Platforme digitale pentru gestionarea/managementul documentelor;
- Registru digital pentru înregistrarea în evidențe electronice a documentelor;
- Registre naționale de boală;
- Platforme digitale pentru gestionarea/managementul din domeniul farmaceutic.
Potrivit ghidului, perioada de depunere este 28.08.2023, ora 10:00 - 13.10.2023, ora 16:00.
Descarcă documentele
Sursa: Ministerul Sănătății