PEO: Ghidul final pe apelul privind diversificarea și flexibilizarea serviciilor de suport socio-educațional

Autoritatea de Management pentru Programul Educație și Ocupare (PEO) din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat miercuri, 5 iunie 2024, Ghidul Solicitantului „Diversificarea și flexibilizarea serviciilor de educație timpurie”, apel de timp competitiv finanțat din Prioritatea 5 – Îmbunătățirea participării copiilor la educația antepreșcolară și preșcolară.

În cadrul prezentului apel de proiecte solicitanții eligibili sunt consiliile județene.

Categorii de parteneri eligibili:

  • Inspectoratul Școlar Județean (obligatoriu);
  • Autorități ale administrației publice locale;
  • Instituții de învățământ superior;
  • Unități de învățământ acreditate, publice și private, din rețeaua școlară națională.
  • Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE);
  • Furnizori privați de educație timpurie, inclusiv organizații neguvernamentale.

Bugetul total alocat este dedicat regiunilor mai puțin dezvoltate (Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru) și este în cuantum de 120.000.000 euro.

Prezentul apel de proiecte urmărește finanțarea măsurilor dedicate diversificării și flexibilizarea serviciilor de suport socio-educațional prin susținerea de acțiuni/ măsuri strategice la nivel local pentru îmbunătățirea accesului copiilor cu vârste de la 3 luni la 6 ani la educația timpurie prin:

  • crearea unui mecanism de dezvoltare și furnizare a serviciilor standard și complementare de educație, îngrijire și supraveghere, a copiilor de la naștere la 6 ani.
  • furnizarea serviciilor integrate de educație, îngrijire și supraveghere, inclusiv cu asigurarea mesei copiilor, precum și măsuri complementare sau acompaniere care să faciliteze participarea copiilor provenind din grupuri dezavantajate și prevenirea abandonului, precum:
    • asigurarea materialelor educaționale pentru toți copiii antepreșcolari și preșcolari din comunitate (jocuri educative, cărți de colorat, caiete de lucru, plastilină, acuarele etc.)
    • măsuri de acompaniere în funcție de nevoi pentru copiii care aparțin grupurilor vulnerabile, inclusiv celor de etnie roma (sprijin pentru achiziționarea de îmbrăcăminte, încălțăminte, rechizite, mic mobilier specifice vârstei, transport, masuri suport pentru comunicarea în limba română, pentru copiii a căror limbă maternă este alta decât româna, pentru participarea la activități extracurriculare, precum excursii, vizionare spectacole de teatru, tabere etc.)
    • activități pentru stimularea participării la educația timpurie și prevenirea abandonului: programe de informare, consiliere și educație parentală pentru părinții/ reprezentanții legali/ tutorii copiilor de vârstă antepreșcolară și preșcolară, cu focalizare pe părinții/ persoanele care au în grijă copiii provenind din grupuri vulnerabile, inclusiv roma etc.

Sistemul informatic MySMIS2021 se deschide în data de 11.06.2024, ora 16.00, până în data de 10.09.2024, ora 16.00.

Descarcă documentele

Tot ieri, MIPE a publicat și lista cu răspunsurile la întrebările, propunerile, observațiile formulate în cadrul procesului de consultare publică aferent ghidului.

Mai multe informații despre apel sunt disponibile în fișa de proiect, disponibilă aici.

Sursa: MIPE